tessaneut.reismee.nl

Twenty-two, weekend, kangaroos and babysitting

Hello everybody,

Ondertussen zijn de basisscholen in het midden van het land al weer begonnen, hun zes weken vakantie zit erop. Wat betekent dat ik hier al meer dan zes weken ben. De tijd gaat echt snel nu ik hier ben. Ik geniet echt volop en heb nog geen seconden spijt dat ik hier ben. De afgelopen twee weken heb ik super leuke dingen mogen doen.

Ondertussen ben ik alweer 22 en elf dagen, maar vorige week donderdag was dat nog niet het geval. De dag van mijn verjaardag maakte ik een taart met een vriendin en moest ik verder gewoon werken. Wel vertelde de jongste aan iedereen op school en wie hij tegenkwam dat zijn nanny die dag jarig was, fijn want nu hoefde ik dat zelf niet meer te doen! 's Avonds at ik gezellig met mijn host Family en deed ik een wens terwijl ik de kaarsjes van mijn taart samen met de jongens uit blies. Vrijdagavond ging ik uiteten ter ere van mijn birthday met al mijn nannyvriendinnen die ik de afgelopen weken heb ontmoet. We waren met 11 meiden uit Nederland, Duitsland en Italië. Ik vind het heel leuk dat ik ook meiden uit andere landen leer kennen, vind ik echt tof. We aten gezellig met elkaar, dronken wijntjes, aten mijn birthdaycake (mag je hier gewoon meenemen in een restaurant) en gingen naar een karaokebar. Ik heb het super gezellig gehad en leuk om op deze manier mijn verjaardag te kunnen vieren. Zaterdag ging ik met een groepje Nederlandse meiden op een boot walvissen spotten. Ook heel leuk om een keer mee te maken al had ik het zelf spectaculairder verwacht. Maarja, zoals mijn broertje altijd zegt: je kunt niet altijd 6 gooien. We aten nog wat, keken naar een vuurwerkshow, ook speciaal ter ere van mijn verjaardag natuurlijk!, en gingen daarna lekker naar huis. Zondagochtend vroeg deed ik namelijk samen met Fede (Italiaans vriendinnetje) mee met de color run. Heb hier echt mega van genoten, eigenlijk was het geen run maar een walk. Het is zo leuk om vies te mogen zijn en dat dat geen probleem is. Lekker dansen en springen terwijl je alle kleuren van de regenboog bent. Toen ik ‘s middags thuis kwam van de color run was ik gesloopt. Maar mijn weekend was nog niet voorbij. Ik ging ter ere van mijn verjaardag uit eten met mijn familie. 's Avonds om 8 uur lag ik uitgeteld op mijn bed, kapot maar terugkijkend op een super leuk weekend.

Afgelopen week heb ik naast mijn gewone werkzaamheden, wandelingen, lunchmomentjes en sportactiviteiten ook nog extra uren opgepast. De oma van de kinderen had wat extra hulp nodig met oppassen op de neefjes van de jongens. Terwijl mijn jongens op school waren paste ik op, op drie kinderen van 1, 3 en 4. Zo heb ik mijn eerste luier ooit verschoond, voorlopig ook mijn laatste! Maar ach, verder was het allemaal wel oké en verdiende ik wat extra, helemaal prima. De week vloog zo voorbij en voor ik het wist was het alweer vrijdagavond! Jeej, weekend!

Vrijdagavond ben ik naar de film geweest, bad moms. Erg leuke film trouwens, aanrader! Ik zou met een Nederlands vriendinnetje gaan maar uiteindelijk is mijn hostmum ook mee geweest. We zaten een wijntje te drinken en wat te kletsen en ze vond het leuk om mee te gaan, super gezellig allemaal! Zaterdagochtend heb ik wat door de stad geslenterd, koffietjes gedronken en genoten van de zon. Die was namelijk drie hele dagen weggeweest, daarvoor kom ik niet helemaal naar Australia natuurlijk. Maar no worries, de lente komt eraan hier! 's Middags ben ik naar een professionele football wedstrijd geweest. Tot ik daar aankwam dacht ik naar een rugbywedstrijd te gaan maar goed, kleine miscommunicatie haha. Echt wel een gave sport trouwens. Australian football is echt een combi van heel veel, alles mag en super heavy. Wedstrijd duurt ook 4 x 29 minuten. Ja ik snapte ook niet waarom geen 30! Sydney Swans won dik en ik heb dan ook heel vaak met m'n klapper mogen juichen. Super leuk om de ambiance in zo'n stadion een keer mee te kunnen maken.

Zondag ben ik naar een wild life park geweest met twee andere Nederlandse meiden. We kwamen nog drie bekende andere Nederlandse au pairs tegen en hebben gezellige dag gehad. Ik ben op de foto geweest met koala’s en koala’s en heb andere gave dieren gezien. De koala is best saai trouwens, hij of zij slaapt eigenlijk de hele dag alleen maar. De kangaroo die je mocht aaien was super tam, in het wild zijn ze gevaarlijk maar deze niet. 's Avonds ben ik naar Hillsong geweest wat weer een hele mooie dienst was.

Nu is het weer maandagochtend en gaat de week weer beginnen. Charlie, de jongste, is ziek wat betekent dat we een dagje samen thuis zijn. Geen sportschool, lunch of wandeling vandaag helaas dus..

Heel veel liefs xx

Reacties

Reacties

Carla

Ha die Tessa, leuk verhaal weer joh. Zo blijven we helemaal op de hoogte. Het is hier nu maandagmorgen 7 uur. Dus onze week begint ook weer. Xxx

Miranda

Super leuk om te lezen Tessa!Ik zou best een weekje met je willen ruilen????

marjolein bollema

Hoi Tessa, wat een gaaf geschreven verhaal over jou trip in Aussie. Wat een leuke dingen doe en zie je allemaal. We blijven je volgen en blijf jij vooral genieten van alles. Deze ervaring pakt niemand je meer af. En wat ben ik jaloers dat ik dat nooit gedaan heb. Dikke knuf vsn ons allemaal.

Ellen

Op een saaie maandagochtend achter het bureau is het super leuk om jouw enthousiaste belevenissen te lezen ! Fijne week !

opa en oma

weer een leuk verhaal Tessa. Laura was zonet even een kopje thee drinken hier. Die vertelde dat je weer geschreven had, dus even op m,n gemakje zitten lezen. Mooi hoor. groetjes maar weer en tot horens. Groetjes van Opa en Oma.

Rina de Ruiter

Wat een mooie verhalen. Ik ben ook wel een beetje jaloers. Geniet er maar van.
Gelukkig is het weer hier ook mooi. Ik sta al op de camping voor het familie weekend. Je kan er niet vroeg genoeg zijn. We zullen je dit jaar moeten missen. We sturen wel foto's. Heel veel plezier

Hilda en Leo de Ruiter

Heb weer genoten van je verhaal!
Fijne week

Riek den Besten

LeukTessa om je belevenissen opdezelfde manier aan ons bekend te maken
Het ga je verder goed.
Kijk uit naar je volgende blog
Groetjes van tante Riek.

janneke van der neut

nou Tessa het was weer leuk om te lezen waar je allemaal druk mee bent heel gezellig allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active