tessaneut.reismee.nl

Jobs fill your pocket, adventures fill your soul

Weer tijd voor een blogje, geen saaie werkverhalen maar opnieuw reisverhalen. Vrijdag 13 januari was ik een half jaar op Australische bodem en aan het werk bij mijn lieve family. Een half jaar is voorbij gevlogen en wat ben ik blij dat ik een paar maanden geleden heb besloten om twee maanden langer in Sydney bij dit gezin te blijven. De schoolholiday is nog steeds in volle gang en omdat zij twee weken op vakantie gingen had ik ook twee weken vrij. Tijd om in twee weken het backpackbestaan langs de oostkust te gaan ontdekken. Ik heb twee geweldige weken gehad en genoten van alles, de twee weken zijn voorbij gevlogen.

Vrijdagavond 13 januari vertrok ik met mijn ingepakte backpack op mijn rug (en rugtas op mijn buik) als een echte backpacker. Op weg naar central station want vanaf daar vertrok mijn bus. Een zogenaamde hop on hop off bus die langs de hele oostkust rijdt en stopt op alle bekende plekken en steden. Om zeven uur ’s avonds vertrok de bus en de volgende ochtend om 9 uur kwam ik aan in Byron bay. Jullie snappen dat ik een heerlijke nacht heb gehad met heel veel uren slaap en ’s ochtends fris en fruitig uit de bus kwam (NOT haha). Maar goed, aangekomen in Byron met mijn backpack naar het hostel. In alle hostels kan je pas rond 2 uur inchecken, meestal kan je wel je bagage ergens in het hostel dumpen. Mijn eerste daagjes backpacklife waren echt even wennen en vroegen wat van mijn aanpassingsvermogen, wat een gedoe soms zeg. Maar goed, Byron Bay is prachtig. Ik maakte een mooie wandeling naar de vuurtoren, wat wel iets verder was dan ik dacht en hoopte. De dolfijnenkayak die ik had geboekt voor die middag werd helaas geannuleerd omdat er te veel wind stond. Maar ach, middagje slapen op het strand was ook niet verkeerd. ’S Avonds ging ik uit met twee meisjes die op dezelfde kamer als ik sliepen. De volgende dag had ik een dagtrip naar Nimbin, dit is een heel klein dorpje. Eigenlijk is het niet groter dan een straat en het is heel hippie-achtig. Daarna hadden we nog een bbq in het regenwoud. ’S Avonds ging ik weer uit, dit keer met twee Duitse vriendinnen die ik kende uit Sydney, zij waren ook aan het backpacken.

De volgende ochtend mocht ik weer verkassen: uitchecken in hostel, backpack inpakken, naar de bus lopen en inchecken in de bus.. Op weg naar Noosa.. een kustplaatsje ten noorden van Brisbane. Noosa is echt super leuk, een gezellig plaatsje waar ik echt een vakantie gevoel bij kreeg. Ik heb daar over het strand gewandeld tijdens de sunset, overdag geluierd op het strand, gewandeld in het national park, uitgeweest en een beetje geshopt. Twee dagen die voorbij vlogen,

En toen was het alweer tijd om naar Rainbow beach te gaan, weer een paar uurtjes in de bus dus. Rainbow beach is echt een super saai dorpje, amper een normale supermarkt en heel klein. Wel zijn er een paar hostels gevestigd omdat vanuit daar alle tours naar Fraser Island gaan. De dag voordat ik naar Fraser vertrok, was er een safety briefing. De dag erop vertrokken we voor drie dagen naar Fraser!

Fraser Island is werelds grootste zandeiland. Met een groepje van acht kregen we onze eigen 4wd jeep en reden we om de beurt op het eiland. Je hebt geen asfalt op het eiland en het was echt super gaaf om met een auto over het strand te crossen. Mijn auto is maar twee keertjes afgeslagen en we hebben de auto maar één keer te hoeven duwen. Was best weer even wennen om na een half jaar weer een schakelauto te rijden. Met de auto reden we naar verschillende bezienswaardigheden op het eiland. Zo zijn we naar champagnepools, lake mcKenzie, een oud gestrand schip, een rivier waar het water zo helder was dat we onze drinkflessen er konden vullen en een dr fish meer geweest. Vooral lake McKenzie was indrukwekkend, het water was zo helder blauw, echt prachtig. ’s Avonds sliepen we op een camping in tentjes (zonder kussen en matras), vrij primitief dus. We trokken veel met ons groepje van acht op en kookten ook met elkaar. ’s Avonds was het gezellig op de camping en dronken we een paar glaasjes goon. Goon is mega goedkope wijn uit een zak van ongeveer vijf liter, alle backpackers drinken het omdat het zo goedkoop is. Is het lekker? Ehm niet echt. Ik heb echt drie super leuke dagen en twee verschrikkelijke nachten gehad op Fraser Island.

Na Fraser Island kwamen we terug in het hostel in Rainbow beach en kon ik stiekem bij iemand op zij kamer douchen. Ik mocht ’s avonds namelijk direct de nachtbus in. Gebroken van Fraser heb ik boven verwachting goed geslapen in de bus. Ik had twee stoelen voor mijzelf en ik was zo moe dat ik van de 14 uur durende bus reis ruim 10 uur heb geslapen. Zo stijf als een hark stapte ik ’s ochtends de bus uit, aangekomen in Airlie beach. Na een ochtendje in Airlie beach verzamelden we bij de haven om naar de Whitsundays te gaan. Twee dagen en nachten op een boot met 32 andere backpackers. Wat was dit een geweldige trip; ik heb hele leuke mensen ontmoet en super mooie dingen gezien. Zo zijn we naar Whitehaven beach geweest, geen woorden voor hoe mooi dat is. We hebben daar gezwommen en op het strand gelegen, maar vooral heel veel foto’s gemaakt. Ook hebben we vanaf de boot gesnorkeld in he Great Barrier reef en heb ik opnieuw heel veel mooie vissen en een schildpad gezien. ’s Avonds zagen we de sunset vanaf de boot en dronken we weer goon. We sliepen met zijn alle onderin de boot krap en knus, maar eigenlijk heb ik echt heerlijk geslapen. Er was een super relaxte sfeer op de boot en ik heb echt twee topdagen gehad. Na afloop van deze trip bleef ik nog één nacht in Airlie beach. De avond nadat we terugkwamen was er een Whitsundays afterparty wat erg gezellig was. De dag erop was het tijd om weer te vertrekken.

Na een paar uurtjes in de bus kwamen we aan in Townsville waar we de ferry naar Magnetic Island namen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet zo heel veel gedaan. Ik sliep in een mooi hostel en het was een mooi eiland maar er was niet super veel te beleven. Naast het hostel zat een wildlife park waar ik een foto met een koala heb gemaakt en onder andere een slang om mijn nek heb gehad. Foto’s komen snel! Na twee weken van Sydney naar Magnetic Island te hebben gereisd was het tijd om naar huis te vliegen. Thuisgekomen was mijn family ook weer terug van hun vakantie en was ik blij iedereen weer te zien.

Ondertussen is de eerste schoolweek ook weer voorbij en zitten we weer helemaal in het ritme. Het is alweer februari en veel andere au pairs die tegelijk met mij gekomen zijn vertrekken uit Sydney. Mijn laatste twee maanden bij mijn family zijn ook ingegaan. Ik geniet echt nog iedere dag van mijn leventje hier en de boys en lieve hostparents. 18 maart vlieg ik dan toch echt voor een maand naar Nieuw-Zeeland en natuurlijk heb ik daar ook super veel zin in. Terwijl jullie in Nederland hebben kunnen genieten van natuurijs heb ik een super mooie reis gemaakt waar ik nog lang aan zal terugdenken.

Lieve vrienden en familie, heel veel liefs van mij en tot snel xx Tessa

Reacties

Reacties

Corolunr

Prachtig verhaal weer!

Leo de Ruiter

Hoi Tessa

Mooi verhaal vooral het Great Barrier reef lijkt mij mooi. Freek Vonk nog tegen gekomen ?. Oh nee die ligt in het ziekenhuis

Rina de Ruiter

Wat beleef je veel. Geniet van deze prachtige tijd. Ik ben bijna jaloers

Carla

Tessa, wat een super verhaal weer. Wat geniet jij daar zeg. Ik vraag me af of je nog terug komt? Fijn dat je zo geniet. Snel weer een keer skypen met de meiden. Xxx

opa en oma

Hai Tessa, mooi verhaal hoor.Je beleeft er heel wat. Nu de laatste lootjes nog,maar die zullen niet zwaarwegen, denken we. Groetjes van ons.

Tante Riek

Hallo Tessa

Tante Riek

Hallo Tessa
Je ziet ontzettend veel mooi's door al je lange verhalen die ik lees op je blog
En wij genieten mee
Groetjes van tante Riek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active