tessaneut.reismee.nl

Hundred is a lot

Afgelopen weekend was ik hier alweer honderd dagen, tijd voor alweer mijn 8e blog vanuit Sydney. Hundred, that is a lot. Soms moet ik mijn jongens hier wel is meerdere keren iets vragen. Ik zeg dan wel is: Come boys, let’s have a bath, i asked you three times now, that is a lot. De jongste antwoordt dan vaak: No it’s not! Hundred times, that’s a lot. Honderd nachten mag ik al weer bij mijn super lieve familie wonen. Ik voel me echt mega thuis hier en geniet echt van iedere dag. Na mijn vakantie in Cairns mocht ik weer vol aan de bak, de jongens hadden nog een week vakantie en de ouders waren weer aan het werk. Terugkijkend in mijn dagboek lees ik wat ik allemaal heb gedaan. In de vakantie had ik samen met Lisa (mijn hostmum) voor elke dag wel iets gepland. We hadden playdates, een birthdayparty, gingen naar de bios, naar het strand, naar Luna park (pretpark) en probeerden naar de Zoo te gaan. Helaas was laatstgenoemde dicht in verband met de 100e! verjaardag van de dierentuin.

De jongens gingen weer naar school, waar ik erg blij mee was. Dit betekende mijn vrije tijd tussen 9 en 2 terug. Weer lekker naar de sportschool, lunchen, koffiedrinken, naar het strand of niks doen. Het weer wordt steeds beter wat betekent dat ik meer en meer op het strand te vinden bent. Even lekker twee uurtjes relaxen op het strand, heerlijk! In het weekend zoek ik ook steeds vaker het strand op, gezellig met andere meiden. Zo ben ik pas naar Palm beach geweest, heb ik de Manly to spit walk gedaan en ben ik twee keer naar Bondi beach geweest.

In de weekenden ben ik nog steeds lekker op stap. Vrijdagavond ga ik vaak uit, zaterdag gaan we meestal iets leuks doen wat betekent wandelen, naar de stad, iets bekijken of iets actiefs doen. Vervolgens ga ik ook vaak op zaterdag uit, voor diner, een drankje of een dansje. Zondag ga ik (bijna) altijd naar Hillsong om vervolgens ook weer iets leuks te doen. Vaak probeer ik op zondagavond op tijd terug te zijn zodat ik uitgerust aan de nieuwe week kan beginnen, dit lukt niet altijd hoor!;)

Na mijn trip naar Cairns is het travelvirus een beetje op me aangeslagen. Voor de komende maanden heb ik super veel leuke dingen gepland! Over drie weken ga ik een weekendje op surfkamp. Ik heb al twee lessen gehad, maar dat ga ik daar niet zeggen natuurlijk. Dan denken ze dat ik super veel talent heb, slim he! Na het surfkamp komt mijn moeder langs, haar in een paar dagen alles laten zien en lekker knuffelen. Vervolgens ga ik begin december een weekend naar de outback; Ayers rock. Slapen in de openlucht en ik hoop heel veel mooie dingen zien. Rond de kerst komt er nog meer bezoek uit Nederland, mijn vader komt me opzoeken! Tijdens de kerstdagen vliegen we voor vijf dagen naar Melbourne. Ik heb een campervan gehuurd en we gaan daar de great ocean road mee bezichtigen. Ten slotte ben ik bezig met mijn twee weken vakantie eind januari in te vullen. Ik wil dan graag een stuk van de oost kust gaan bekijken. Super veel leuke dingen in het vooruitzicht waar ik ook echt heel erg naar uitkijk. De combinatie van werken en tijd hebben om te reizen is voor mij perfect!

Ondanks dat ik hier zo geniet, vergeet ik jullie in dat koude kikkerlandje niet hoor. Ik skype nog meerdere keren per week met mijn familie en vrienden en word door iedereen op de hoogte gehouden van de laatste roddels. Ook het schaatsseizoen is ondertussen weer begonnen voor iedereen. Super gek en ook wel een beetje een dubbel gevoel. Ik vroeg mezelf af, mis ik het schaatsen nu eigenlijk? Toen een paar weken terug iedereen aan het trainen was in Inzell dacht ik, ja dit mis ik. Maar toen de week erop de Holland cup was kon ik mezelf het antwoord geven: Nee ik mis dit zo niet: de spanning en druk om te presteren. Ik hou het lekker bij mijn sportschool abonnement hier in Mosman. Ik doe twee keer per week de spinningsklas en train dan nog bij mijzelf één of twee keer, lekker squaten, hardlopen, planken en burpies doen. Voor een au pair hier in Aus ben ik echt super gedisciplineerd.

Lieve mensen, ik beloof jullie dat ik 100% doorga met genieten hier. Every week, every day, every hour, every moment. 100 days is a lot, maar.. ik heb nog zoveel momenten op naar uit te kijken.

Lots of love, Tessa

Reacties

Reacties

Carla

Leuk weer Tessa. Mooi geschreven. Door al deze leuke informatie kan Esmee vast een mooie spreekbeurt houden. Xxx

José

Geniet ervan Tessa, voor je het weet is het zo weer voorbij????

Ellemijn

Haha, ik ben aan het kijken of au pair zijn iets voor me is en zo ongeveer het eerste wat in me opkwam was of ik wel een seizoen zonder schaatsen kon. Maar inderdaad, wedstrijdstress zou ik niet missen. Ziet eruit als een mooie ervaring in Sydney!

opa en oma

Mooi hoor, Tessa.bewaar je blogs maar kan je er een boek van maken. Leuk voor later.
Doeg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active